Sukces lekcji online w dużej mierze zależny jest od działającego sprzętu i... internetu!
Zanim przystąpią Państwo do lekcji, bardzo proszę zrobić diagnozę sprzętu tutaj:
https://example.learn-cube.com/en-gb/troubleshooter/
oraz diagnozę mikrofonu tutaj:
https://www.onlinemictest.com/
(jeżeli kreski się nie ruszają - mikrofon nie działa)
PROBLEM 1
LOGUJĘ SIĘ JAKO TEN SAM UŻYTKOWNIK CAŁY CZAS
Mają Państwo dwójkę lub więcej dzieci, które korzystają z tego samego komputera/laptopa? Możliwe, że komputer zapisuje automatyczne te same ustawienia i cały czas włącza tego samego użytkownika i tę samą klasę!
Co można zrobić?
- Wyczyść lub odśwież pliki cookie na komputerze.
- Użyj innej przeglądarki! (np. Google Chrome, Mozilla).
- Zrestartuj komputer.
- Jeżeli nic z tego nie pomaga, skontaktuj się ze mną!
PROBLEM 2
KAMERA LUB MIKROFON SIĘ NIE WŁĄCZAJĄ
1. System może zapytać o udzielenie zgody na wykorzystanie kamery. Jeśli jest zablokowana, można ją ponownie włączyć w pasku adresu przeglądarki, klikając na ikonę kamery.
2. Program antywirusowy może zablokować kamerę - najczęściej można to zmienić w dziale "Prywatność" w menu programu.
3. Spróbuj użyć innej przeglądarki! U mnie mikrofon działa tylko w Google Chrome. Przeglądarka Google Chrome jest polecana do platformy.
4. Spróbuj włączyć kamerę lub mikrofon w wirtualnej sali, jak na obrazku poniżej!
Jeśli nie działa to wyżej, może trzeba włączyć kamerę w Google Chrome? Jak to zrobić?
PROBLEM 3
Jeżeli są problemy, proszę używać przeglądarki GOOGLE CHROME! :-) To jest polecana przeglądarka dla platformy.
NIE DZIAŁAJĄ SŁUCHAWKI/GŁOŚNIKI
1. Należy sprawdzić, czy na pewno są podłączone do odpowiedniego gniazda.
2. Sprawdzić "Mikser głośności" w prawym dolnym rogu ekranu - ikona głośnika - czy nie są wyciszone.
PROBLEM 4
MIKROFON MI SZUMI
Szumy po podłączeniu mikrofonu mogą być spowodowane ustawieniem zbyt dużej głośności mikrofonu. Można to zmienić w klikając prawym przyciskiem myszy w ikonę głośnika w prawym dolnym rogu ekranu i wybierając opcję "Otwórz mikser głośności" lub "Otwórz ustawienia dźwięku" - odnaleźć mikrofon - wybrać właściwości urządzenia.
PROBLEM 5
JESTEM SAM W (ZŁEJ) KLASIE, A LEKCJA POWINNA JUŻ BYĆ W TRAKCIE!
1. Jeżeli z przyczyn niezależnych ode mnie nie będzie mnie w klasie (np. niespodziewany brak dostępu do internetu) - dam znać tak szybko, jak będę mogła!
2. Czasem przyczyna jest inna. Spróbuj wyjść z klasy i wejść ponownie - może okazać się, że ktoś tam już jest!
3. Jeżeli to nie działa, spróbuj wejść z innej przeglądarki, używając link, który wysłałam! Często komputer automatycznie zapisuje błędne ustawienia. Jak to nadal nie działa - wyczyść pliki cookie i znów wejdź na link, który wysłałam.
4. Jak nic nie działa, skorzystaj z linku "ogólnego" do wszystkich moich klas, który jest w punkcie 1 na tej stronie:
WYRZUCA MNIE Z SALI (ciągle dostaje DISCONNECTED)
Ponieważ kilka osób miało taki problem, należy sprawdzić, czy nie ma problemu z łączem internetowym lub włączona ochrona antywirusowa. Proszę wykonać test tutaj:
Write a comment