Czasowniki nieregularne - gry utrwalające

Kończąc podstawówkę, dziecko powinno już znać zdecydowaną większość czasowników nieregularnych w języku angielskim. Wszystkie formy. Niektórzy  przyswoją je wcześniej, niektórzy później - ważne, by w końcu kiedyś weszły do głowy i były używane :) Jak nie będą używane w mowie/piśmie w miarę regularnie, to zostaną zapomniane i trzeba będzie co roku je przypominać. Aby je opanować, trzeba najpierw je wyćwiczyć, później... świat internetu/piosenek/filmów  po angielsku powinien być łatwiejszy do poznania :) Później, niech dziecko ogląda, co che (w miarę rozsądku...) w języku angielskim i niech słucha piosenek po angielsku, ogląda ulubione filmy i seriale.

MÓJ BANK GIER

Gry są DARMOWE i może w nie zagrać każdy!

Gry są przygotowane i posegregowane przeze mnie. Czasowniki pogrupowane w ten sposób, by było łatwej je zapamiętać. Praktycznie wszystkie grupy czasowników rządzą się jakąś regułą. 

 

POZIOM I

Dziecko dopiero zapoznaje się z trzema formami czasownika, ma dopasować 3 formy do ich polskiego odpowiednika. Często zdarza się, że dzieci znają 3 formy, ale nie wiedzą, co znaczy ten czasownik po polsku.  W grach z etapu I  dzieci dopiero poznają 3 formy i uczą się, co te czasowniki znaczą. Jak przy okazji zapamiętają 3 formy... to super, ale to nie jest jeszcze końcowym celem tych ćwiczeń. 

POZIOM II

Zakładam, że dzieci już znają polski odpowiednik czasownika i widzą pewną regularność w tworzeniu czasowników nieregularnych. To teraz przechodzimy do trudniejszego etapu - czasowniki mogą być wymieszane, trzeba dopasować brakujące  formy, np. II forma (Past Simple) lub III forma (Past Participle).

 

Jeżeli dzieci nie wiedzą, co znaczą te czasowniki - należy wrócić na poziom I!

POZIOM III

Na ostatnim poziomie dzieci samodzielnie wpisują lub układają z rozsypanki odpowiednie formy czasowników. Dopiero tutaj ćwiczymy pisownię, gdy dzieci znają polski odpowiednik i wymowę czasowników.  Ostatni poziom, najtrudniejszy :) 

 

Jeżeli jest problem, nie pamiętają polskiego odpowiednika --> wrócić na poziom I!

Jeżeli nie pamiętają brakujących form --> wrócić na poziom II!


Co jeszcze?

Zachęcam do przećwiczenia form czasowników z pomocą książki!


Write a comment

Comments: 0