Kończąc podstawówkę, dziecko powinno już znać zdecydowaną większość czasowników nieregularnych w języku angielskim. Wszystkie formy. Niektórzy przyswoją je wcześniej, niektórzy później - ważne, by w końcu kiedyś weszły do głowy i były używane :) Jak nie będą używane w mowie/piśmie w miarę regularnie, to zostaną zapomniane i trzeba będzie co roku je przypominać. Aby je opanować, trzeba najpierw je wyćwiczyć, później... świat internetu/piosenek/filmów po angielsku powinien być łatwiejszy do poznania :) Później, niech dziecko ogląda, co che (w miarę rozsądku...) w języku angielskim i niech słucha piosenek po angielsku, ogląda ulubione filmy i seriale.
MÓJ BANK GIER
Gry są DARMOWE i może w nie zagrać każdy!
Gry są przygotowane i posegregowane przeze mnie. Czasowniki pogrupowane w ten sposób, by było łatwej je zapamiętać. Praktycznie wszystkie grupy czasowników rządzą się jakąś regułą.
POZIOM I
Dziecko dopiero zapoznaje się z trzema formami czasownika, ma dopasować 3 formy do ich polskiego odpowiednika. Często zdarza się, że dzieci znają 3 formy, ale nie wiedzą, co znaczy ten czasownik po polsku. W grach z etapu I dzieci dopiero poznają 3 formy i uczą się, co te czasowniki znaczą. Jak przy okazji zapamiętają 3 formy... to super, ale to nie jest jeszcze końcowym celem tych ćwiczeń.
POZIOM II
Zakładam, że dzieci już znają polski odpowiednik czasownika i widzą pewną regularność w tworzeniu czasowników nieregularnych. To teraz przechodzimy do trudniejszego etapu - czasowniki mogą być wymieszane, trzeba dopasować brakujące formy, np. II forma (Past Simple) lub III forma (Past Participle).
Jeżeli dzieci nie wiedzą, co znaczą te czasowniki - należy wrócić na poziom I!
POZIOM III
Na ostatnim poziomie dzieci samodzielnie wpisują lub układają z rozsypanki odpowiednie formy czasowników. Dopiero tutaj ćwiczymy pisownię, gdy dzieci znają polski odpowiednik i wymowę czasowników. Ostatni poziom, najtrudniejszy :)
Jeżeli jest problem, nie pamiętają polskiego odpowiednika --> wrócić na poziom I!
Jeżeli nie pamiętają brakujących form --> wrócić na poziom II!
Co jeszcze?
Zachęcam do przećwiczenia form czasowników z pomocą książki!
Write a comment